Vragen over de virtuele tour

Waarom kosten deze virtuele tours geld?
Onze normale openbare wandelingen zijn zogeheten Free Tours. Daarbij vragen we onze bezoekers naderhand om zelf te bepalen wat ze het waard vinden. Hoewel je daar niets van te voren hoeft te betalen, betaald iedereen eigenlijk altijd. Wij denken dat deze vorm minder goed werkt voor openbare virtuele tours.
Voor onze virtuele tours hebben we gekozen om een maximaal aantal kijkers toe te staan en het alleen uit te zenden in een besloten groep. Ook vragen we een vast bedrag voor de tour, die je zelf evt kan verhogen. Een aantal van onze gidsen is volledig afhankelijk van het geven van rondleidingen. Dat is op dit moment niet mogelijk en dus hebben wij geen inkomen. Door een kaartje te kopen voor onze virtuele tour, help je ons enorm in deze tijd.

Ik heb betaald, hoe gaat het nu verder?
Als je betaald hebt, krijg je een bevestiging via email met instructies. Je moet jezelf toevoegen aan een besloten Facebookgroep. Het is belangrijk dat je dit op tijd doet, zodat wij je ook kunnen toevoegen. Heb je geen e-mail gekregen? Kijk dan ook even in je spam box. Heb je een dag later nog steeds geen bericht gekregen? stuur ons dan even een appje of email.

Waarom kan ik op de dag zelf geen kaartje meer kopen?
Wij zenden de tour uit op een besloten Facebookgroep. Hier moeten we jullie handmatig aan toevoegen. Dit lukt last minute niet meer, dus we zullen jullie op de dag voor de tour toevoegen en je de laatste instructies toesturen.

Kan ik een virtuele rondleiding als cadeau geven?
Ja, je kunt gewoon iemand anders zijn gebruikersnaam invullen in het aanmeldformulier. Als je wilt dat het nog even een verrassing is, kun je je eigen e-mail invullen. Je krijgt dan de bevestiging van ons. Zorg er wel voor dat degene zich op de avond voor de tour toevoegt aan de besloten Facebookgroep.

Kan ik dit alleen op Facebook volgen?
Ja, op dit moment maken we gebruik van een besloten Facebookgroep om onze rondleiding virtueel uit te zenden. Dit is een laagdrempelige manier om online een rondleiding uit te zenden. Mochten we in de toekomst betere manieren vinden die voor ons ook betaalbaar zijn, dan kan het natuurlijk ook dat we dit nog gaan wijzigen.

Waar vind ik mijn Facebook gebruikersnaam?
Het is belangrijk dat je ons de juiste gebruikersnaam doorgeeft, alleen zo kunnen we je toevoegen aan de virtuele rondleiding. Om je juiste naam door te geven, ga je naar je Facebookpagina en klik je op je foto (zie afbeelding hieronder). Dan kom je op je eigen account, in de adresbalk zie je dan je gebruikersnaam staan. Die kan soms afwijzen van je naam die zichtbaar is. In het plaatje hieronder is de gebruikersnaam: dezetekstisjegebruikersnaam. Op de help pagina van Facebook kun je nog meer lezen

Kan ik ook vragen stellen tijdens de tour?
Ja, je kunt tijdens de live tour gewoon vragen stellen, die krijgen wij in beeld en zullen wij proberen te beantwoorden. Als jullie allemaal tegelijk vragen stellen, kan het soms gebeuren dat we iets missen.

Waarom staat er een maximum op deze tours?
In theorie kunnen we dit natuurlijk helemaal open zetten, maar we vinden het fijn om dit toch wat exclusief te houden. Bovendien is het voor ons lastiger om te reageren op vragen als er heel veel mensen reageren.

Wat doen jullie met onze gegevens?
Wij vragen je om je Facebook gebruikersnaam zodat wij je kunnen toevoegen aan de besloten Facebookgroep. Een telefoonnummer is optioneel om in te vullen, zodat we je kunnen bellen als er iets misgaat bij het toevoegen aan de Facebookgroep. Na afloop van de tour zullen we deze gegevens binnen een week weer verwijderen en zullen we je ook uit de besloten tour verwijderen.